Cikkek archívuma

Az adatmennyiség definíciója

2012.09.27 13:41
Az adatmennyiség az egyik legegyszerűbb fogalom az informatikában, mégis könnyű összetéveszteni az információmennyiség fogalmával. Ennek oka, hogy mindkét mennyiség mértékegységét bit-tel jelöljük. Az adatmennyiség az a mennyiség, mérőszám és mértékegység, amely a jelek számát méri valamely alapul...

Régi cikkek

2012.09.26 14:21
Feltöltöttem néhány régi cikkemet az informatikaoktatáshoz...

Az informatika tantárgy vagy közös követelmény?

2012.09.26 11:55
  {Nem első megjelenés} Sokan úgy gondolják, hogy 2000-ben, a kerettantervek megalkotásakor végleg eldőlt ez a kérdés, de ez nem egészen igaz. Ma is hallhatunk ilyen véleményeket: – Az informatikát alkalmazni kell minden tantárgyban, nem tanítani.[1] – Én sem tanultam informatikát,...

Szárny és teher - Reflexió az informatika helyzetelemzésre

2012.09.26 11:47
  {Nem első közlés} Sólyom László köztársasági elnök kezdeményezésére létrejött Bölcsek Tanácsa az oktatás megújítására és a korrupció felszámolására vonatkozó helyzetértékelés kidolgozására és javaslatcsomag összeállítására kapott megbízást. A testület által...

Az informatika kerettanterv margójára

2012.09.26 11:31
  {Nem első megjelenés. 2000-ben az első informatika kerettantervek megalkotásának következtében vált általánosan kötelezővé a közismereti informatika tantárgy az általános iskolákban, a középiskolákban és a szakiskolákban. (Szerk.)} A NAT elfogadása (1995) óta az informatika szédületes...

A közismereti informatika jellege

2012.09.25 08:48
{Nem első közlés. 2000-ben ezzel a kerettantervvel vált először általánosan kötelezővé a közismereti informatika oktatása, az általános iskolákban a középiskolákban és a szakiskolákban. (szerk.)} Az informatika gyakorlati jellegű tantárgy, amely sokféle elméleti ismeretet is magában foglal. A...

Objektívek-e a tantárgyi mérések?

2012.09.24 21:59
{Nem első közlés} Lehet-e objektíven, a “tudatunktól független” valóságot mérni, vagy csak objektívnek álcázzuk a méréseinket? A dolog ott kezdődik, hogy a pedagógia világa eleve nem független a tudatunktól, ennek ellenére az objektivitás lényegében ugyanazt jelenti, mint a...

A feladatszerkesztés metodikai követelményei

2012.09.24 20:59
{Nem első közlés} Tekintettel arra, hogy az érettségi eredménye lényegesen nagyobb hatással van a vizsgázó életére, mint a legtöbb számonkérés, ezért a gyakorlati érettségi feladatokkal szemben támasztott követelmények is magasabbak, szigorúbbak. Az informatika gyakorlati vizsga lényegében...
Tételek: 41 - 48 ból 48
<< 1 | 2 | 3 | 4 | 5