Üdvözlöm a weboldalamon!

A mai online korban rengeteg információ fúj át rajtunk, van, akit ez felszínessé tesz, mert nincs ereje elmélyedni az adattömegben. Én szeretek mindent meggondolni, „megrágni”, és csak a kétségtelenül igazat fogadom el, de nincs mindenre idő, így legtöbb kérdésben marad a bizonytalanság.

Nem állíthatom, hogy ifjú koromban is ez volt a vágyam de visszatekintve az elmúlt évekre úgy tűnök fel önmagamnak, mint egy vándor, aki a tudás mezőin barangol. Élethosszig tanuló diák és tanár és néha mester. Megjegyezve, hogy bár sok mindent tanultam és tapasztaltam, de beláthatatlan a tér, ahol még nem voltam.

A tudás mezőin szabadon vándorló olyan, mint a méh, amely szabadon száll egyik virágról a másikra, szorgalmasan gyűjti a nektárt, miközben alaposan összekeni magát virágporral, amit továbbvisz, más növényekre. A tudásvándor, amíg szakmájának vagy hobbijának él, ismeretelemeket, megoldási módokat, modelleket gyűjt, és akaratlanul is továbbviszi azokat egyik tudásterületről a másikra, támogatva azok fejlődését.
Az egyik szakmát összeköti a másikkal, az elméletet a mérnöki gyakorlattal, az alapkutatást az alkalmazott kutatással, a technológiát a művészettel, a tudást az oktatással.... Elősegíti az egyes szakmák fejlődését és nélkülözhetetlen az interdiszciplináris területeken.

Sokféle minőségű tudás létezik. Mivel nem mindig könnyű határvonalat húzni a valódi tudás és a tudásszemét között, ezért nagyon fontos a módszertan, amivel a tudás épületét felépíti. E módszertant nagyon körültekintően és pontosan kell meghatározni. Nem minden módszer egyenértékű, sokat tévelyeghet, ha rosszul választ. Nem juthat igaz ismerethez, ha rossz alapokat, ha rossz módszertant követ. A legfőbb tudás a módszerre vonatkozik, de ezzel nem azt akarjuk mondani, hogy csak egyféle helyes (igaz, értékes...) módszer létezik.

Semmi sem teljesen eredeti, nem előzmények nélküli, így a tudásvándorok sem tegnap születtek. Amikor Galilei és mások a kísérleti eredményeiket matematikai modellekkel írták le és értelmezték, két különböző tudásterületet „gyúrtak össze”. Így kezdődött az újkori fizika.

A 90-es években gyakran és gyorsan változott a számítástechnika-informatika, ezért feltaláltuk a  frissülő-fejlődő webtankönyvet . Bővebben a "Szóbeli tételjavaslatok" c. könyvemben (117. o.) írtam erről. Az ötlet régebbi, de a weben való megjelenés bizonyította az elképzelés használhatóságát. Néhány írásom ilyen frissülő, élő mű, amely reményeim szerint, nem csak változik az idővel de fejlődik, tökéletesedik is.

Újdonságok

A jel

2014.01.20 20:19
A jel általános definíciója, interdiszciplináris fogalma.

A szabad akarat és a hiányzó információ

2013.10.23 20:14
  Mit jelent a szabad akarat?  Egy eredeti megközelítése: A szabad akaratnak létezik mennyiségi oldala, amely lényegében megegyezik a szituációra vonatkozó hiányzó információval.    

Bűvös korong

2013.02.12 19:57
A Bűvös korong (Puck, Logikai gerezd játék), egyszemélyes logikai játék.

Végh-féle quadricikli

2013.02.12 19:50
Lábbal irányítható és egyben hajtható könnyű, egyszerű felépítésű, négykerekű jármű, quadricikli. Különösen sportolásra és szabadidős tevékenységre alkalmas.
Tételek: 9 - 12 ból 15
<< 1 | 2 | 3 | 4 >>