Üdvözlöm a weboldalamon!

A mai online korban rengeteg információ fúj át rajtunk, van, akit ez felszínessé tesz, mert nincs ereje elmélyedni az adattömegben. Én szeretek mindent meggondolni, „megrágni”, és csak a kétségtelenül igazat fogadom el, de nincs mindenre idő, így legtöbb kérdésben marad a bizonytalanság.

Nem állíthatom, hogy ifjú koromban is ez volt a vágyam de visszatekintve az elmúlt évekre úgy tűnök fel önmagamnak, mint egy vándor, aki a tudás mezőin barangol. Élethosszig tanuló diák és tanár és néha mester. Megjegyezve, hogy bár sok mindent tanultam és tapasztaltam, de beláthatatlan a tér, ahol még nem voltam.

A tudás mezőin szabadon vándorló olyan, mint a méh, amely szabadon száll egyik virágról a másikra, szorgalmasan gyűjti a nektárt, miközben alaposan összekeni magát virágporral, amit továbbvisz, más növényekre. A tudásvándor, amíg szakmájának vagy hobbijának él, ismeretelemeket, megoldási módokat, modelleket gyűjt, és akaratlanul is továbbviszi azokat egyik tudásterületről a másikra, támogatva azok fejlődését.
Az egyik szakmát összeköti a másikkal, az elméletet a mérnöki gyakorlattal, az alapkutatást az alkalmazott kutatással, a technológiát a művészettel, a tudást az oktatással.... Elősegíti az egyes szakmák fejlődését és nélkülözhetetlen az interdiszciplináris területeken.

Sokféle minőségű tudás létezik. Mivel nem mindig könnyű határvonalat húzni a valódi tudás és a tudásszemét között, ezért nagyon fontos a módszertan, amivel a tudás épületét felépíti. E módszertant nagyon körültekintően és pontosan kell meghatározni. Nem minden módszer egyenértékű, sokat tévelyeghet, ha rosszul választ. Nem juthat igaz ismerethez, ha rossz alapokat, ha rossz módszertant követ. A legfőbb tudás a módszerre vonatkozik, de ezzel nem azt akarjuk mondani, hogy csak egyféle helyes (igaz, értékes...) módszer létezik.

Semmi sem teljesen eredeti, nem előzmények nélküli, így a tudásvándorok sem tegnap születtek. Amikor Galilei és mások a kísérleti eredményeiket matematikai modellekkel írták le és értelmezték, két különböző tudásterületet „gyúrtak össze”. Így kezdődött az újkori fizika.

A 90-es években gyakran és gyorsan változott a számítástechnika-informatika, ezért feltaláltuk a  frissülő-fejlődő webtankönyvet . Bővebben a "Szóbeli tételjavaslatok" c. könyvemben (117. o.) írtam erről. Az ötlet régebbi, de a weben való megjelenés bizonyította az elképzelés használhatóságát. Néhány írásom ilyen frissülő, élő mű, amely reményeim szerint, nem csak változik az idővel de fejlődik, tökéletesedik is.

Újdonságok

Megjegyzések a módszerről

2018.01.15 11:35
A tudomány módszereiről. Sokféle alapvetően különböző minőségű létezőt ismerünk. A tudás rendszere - ha részlegesen is, de - megfelel... Olvass tovább: https://veghandras.webnode.hu/vilagszemlelet/  

Maxwell-démon a számítógépben

2018.01.15 11:30
Végh András Maxwell-démon a számítógépben. Megjelent: Fizikai Szemle, 1990/1, 24-28. oldal A cikk célja annak megmutatása, hogyan lehet egy érdekes fizikai gondolatkísérletet matematikailag az ismert... Tovább: https://veghandras.webnode.hu/fizika/  

A hőmérsékleti sugárzási modell megoldása mikroszámítógépen

2018.01.15 11:20
Végh András, Wiedemann László A hőmérsékleti sugárzási modell megoldása mikroszámítógéppel, Fizikai Szemle, 1988. szeptember. Cikkünkben a szokásostól eltérő módon számoljuk ki a feketetest sugárzás spektrumát. Érdekes ... Olvass tovább: https://veghandras.webnode.hu/fizika/  

A határozatlanul hosszú élet

2014.05.18 20:23
Az életet, amelynek nem ismerjük a végét, amely bármilyen hosszú lehet, ezt az életet nevezzük határozatlanul hosszú életnek. Ha elfogadjuk, hogy az élet maga határozatlanul hosszú ideig létezhet, akkor jogos a kérdés, hogy létezhet-e (létezik-e már) határozatlanul hosszú ideig élő lény?
Tételek: 5 - 8 ból 15
<< 1 | 2 | 3 | 4 >>