Üdvözlöm a weboldalamon!

A mai online korban rengeteg információ fúj át rajtunk, van, akit ez felszínessé tesz, mert nincs ereje elmélyedni az adattömegben. Én szeretek mindent meggondolni, „megrágni”, és csak a kétségtelenül igazat fogadom el, de nincs mindenre idő, így legtöbb kérdésben marad a bizonytalanság.

Nem állíthatom, hogy ifjú koromban is ez volt a vágyam de visszatekintve az elmúlt évekre úgy tűnök fel önmagamnak, mint egy vándor, aki a tudás mezőin barangol. Élethosszig tanuló diák és tanár és néha mester. Megjegyezve, hogy bár sok mindent tanultam és tapasztaltam, de beláthatatlan a tér, ahol még nem voltam.

A tudás mezőin szabadon vándorló olyan, mint a méh, amely szabadon száll egyik virágról a másikra, szorgalmasan gyűjti a nektárt, miközben alaposan összekeni magát virágporral, amit továbbvisz, más növényekre. A tudásvándor, amíg szakmájának vagy hobbijának él, ismeretelemeket, megoldási módokat, modelleket gyűjt, és akaratlanul is továbbviszi azokat egyik tudásterületről a másikra, támogatva azok fejlődését.
Az egyik szakmát összeköti a másikkal, az elméletet a mérnöki gyakorlattal, az alapkutatást az alkalmazott kutatással, a technológiát a művészettel, a tudást az oktatással.... Elősegíti az egyes szakmák fejlődését és nélkülözhetetlen az interdiszciplináris területeken.

Sokféle minőségű tudás létezik. Mivel nem mindig könnyű határvonalat húzni a valódi tudás és a tudásszemét között, ezért nagyon fontos a módszertan, amivel a tudás épületét felépíti. E módszertant nagyon körültekintően és pontosan kell meghatározni. Nem minden módszer egyenértékű, sokat tévelyeghet, ha rosszul választ. Nem juthat igaz ismerethez, ha rossz alapokat, ha rossz módszertant követ. A legfőbb tudás a módszerre vonatkozik, de ezzel nem azt akarjuk mondani, hogy csak egyféle helyes (igaz, értékes...) módszer létezik.

Semmi sem teljesen eredeti, nem előzmények nélküli, így a tudásvándorok sem tegnap születtek. Amikor Galilei és mások a kísérleti eredményeiket matematikai modellekkel írták le és értelmezték, két különböző tudásterületet „gyúrtak össze”. Így kezdődött az újkori fizika.

A 90-es években gyakran és gyorsan változott a számítástechnika-informatika, ezért feltaláltuk a  frissülő-fejlődő webtankönyvet . Bővebben a "Szóbeli tételjavaslatok" c. könyvemben (117. o.) írtam erről. Az ötlet régebbi, de a weben való megjelenés bizonyította az elképzelés használhatóságát. Néhány írásom ilyen frissülő, élő mű, amely reményeim szerint, nem csak változik az idővel de fejlődik, tökéletesedik is.

Újdonságok

Információ kontra entrópia

2018.01.15 11:49
Az információ nem alakítható át energiává, mint néhányan gondolják. Viszont nem csak metaforikus értelemben mutat hasonlóságot az entrópiával. Levezetjük az információ-entrópia egyenértékűségét.... Olvass tovább: https://veghandras.webnode.hu/news/informacio-kontra-entropia/  

Információ és infláció

2018.01.15 11:40
Elszigetelt rendszerben az információ csökken. Mielőtt bárki félre értené, szögezzük le, hogy nem a pénz inflációjáról lesz szó, hanem az entrópiáról, pontosabban az ördög törvényéről, a termodinamika II. főtételéről...  Tovább: https://veghandras.webnode.hu/a-jelek-vilaga/jel-adat-informacio/  

Megjegyzések a módszerről

2018.01.15 11:35
A tudomány módszereiről. Sokféle alapvetően különböző minőségű létezőt ismerünk. A tudás rendszere - ha részlegesen is, de - megfelel... Olvass tovább: https://veghandras.webnode.hu/vilagszemlelet/  

Maxwell-démon a számítógépben

2018.01.15 11:30
Végh András Maxwell-démon a számítógépben. Megjelent: Fizikai Szemle, 1990/1, 24-28. oldal A cikk célja annak megmutatása, hogyan lehet egy érdekes fizikai gondolatkísérletet matematikailag az ismert... Tovább: https://veghandras.webnode.hu/fizika/  
Tételek: 3 - 6 ból 15
<< 1 | 2 | 3 | 4 >>